TUDÁSTÁR

Kérdezz-felelek a honlap készítésről

Van valami ötleted, amit megvalósítanál a weben?
Velünk nyugodtabban fogod elérni céljaidat.

Mikor, hogyan érdemes belevágni egy weboldal fejlesztésbe.

Mikor vágj bele egy honlap készítésbe. Hogyan készítsd fel a weboldalad tartalmát. Milyen megközelítéssel érdemes egy honlap funkcióit meghatározni. Megválaszoljuk. Ha nem találtál választ, küldd el a kérdést.

Miért jobb a funkcióalapú megközelítés?
Két jó érvünk van.
1.) A lényegre koncentrál. Mivel a célod elérése lesz a legfontosabb fejlesztési szempont, a tervezés során évekkel előre gondolkozunk a probléma megoldásában.

2.) Az igazán összetett funkciókkal akár kiválthatod egy mobilos applikáció elkészítését is. A honlapok egyre könnyebben alkalmazkodnak a különböző képernyőméretekhez, így tökéletesen betöltik a mobilitás szerepet. A webes funkciók használatához pedig nem kell letölteni egy külön alkalmazást.
Mit jelent a funkcióalapú árazás?
A funkció alapú megközelítés a honlap automatizált kommunikációs képességét jelenti.
A honlap több szinten segíthet a célod elérésében (pl.: eladás, üzletkötés, érdeklődés), így a szolgálatba állított funkciók száma és tudása is változhat.

Milyen képessége lehet egy honlapnak? Egyszerűtől a bonyolultabbakig:

1. szint: Láthatóvá teszi a tevékenységedet
2. szint: Felkelti és kiszolgálja az érdeklődést
3. szint: Problémára vagy igényre nyújt megoldást
4. szint: Interakciót vált ki
5. szint: Személyre szabott folyamatokat végez el
6. szint: Külső körülményeket is figyelembe vesz

Mi nem fogunk programkódokkal ijesztgetni és más technikai részletekkel fárasztani. Csak a célodra fogunk koncentrálni, és ehhez állítjuk össze a leghatékonyabb funkciókat.
Mikor és hogyan érdemes honlapot készíttetni?
Röviden: akkor érdemes belevágni, amikor egy honlap fejlesztésre már befektetésként tekintesz, nem pedig kiadásként.
Hosszabban:
Elsősorban akkor érdemes, amikor a készítendő weboldal egy nagyobb terv része (üzleti vagy személyes). Így könnyebben megfogalmazódik az elvárás, hogy a honlap mit teljesítsen. Meggyőződésünk, hogy a célok tisztázásával a tartalom is könnyebben formálódik.

Másodsorban úgy érdemes belefogni, hogy a tartalom jó része már készen van. A tartalom megismerésének nagy szerepe van, mivel a honlapod minden részletét a célodnak megfelelően fogunk kialakítani. Ez alapján, mi meg tudjuk tervezni, hogy a weboldaladnak a tartalmat milyen módon kell majd kezelnie, hogy a célod elérését előmozdítsa.
Milyen szerepe van egy honlapnak?
Remélve, hogy a gondolatmenet nem túl elvont, azt mondhatjuk, hogy a honlapnak olyan célt tudunk adni, ami része lesz a végső célnak. Ugyebár azok a célok a jók, amelyekben hiszünk, így csak mi vagyunk képesek célt kitűzni és elérni. Ebben a folyamatban a honlap olyan eszközzé válik, ami segít megvalósítani azt, amit el akarunk érni a weben. A honlap akkor fog jól működni, ha – mint egy “élő szervezet” – folyton változik és megújul a külső hatásokra (piaci rés, kereslet, trendek, igények). Ebben a hasonlatban a tartalom lesz az, amivel etetni kell és a funkciók azok, amik a tartalmat személyreszabottan dolgozzák fel.
Egy kiválóan elkészített honlap miben segíthet?
Lényegében a célod szolgálatába állított kommunikációs folyamatok elvégzésében fog segíteni.
Hogy kézzel foghatóbb legyen, miről van szó, gondolj bele, mit kell tenned azért, hogy kiszolgálj egy ügyfelet vagy érdeklődőt, hogy értékesíts egy terméket, szolgáltatást, információt, ötletet, foglalást, részvételt, segítséget. Függetlenül attól, mi a cég tevékenysége, a kommunikáció lényeges szerepet játszik a működésben. Ennek a nagy részét tudja átvállalni egy honlap.

A weboldaladnak ehhez ügyesen összeállított funkciókra lesz szüksége, melyek több szinten valósulhatnak meg.

Egyszerűtől a bonyolultabbakig:

1. szint: Láthatóvá teszi a tevékenységedet
2. szint: Felkelti és kiszolgálja az érdeklődést
3. szint: Problémára vagy igényre nyújt megoldást
4. szint: Interakciót vált ki
5. szint: Személyre szabott folyamatokat végez el
6. szint: Külső körülményeket is figyelembe vesz
Miből áll össze a weboldal tartalma?
Röviden 3+1 főcsoportra bonthatjuk egy weboldal tartalmát: szöveg, kép, videó + adat.
A legtöbb ember számára a szöveges tartalom jelenti a legnagyobb kihívást, de csak azért, mert rettentő nehéz jó szöveget írni. Bár manapság egyre kevesebbet olvasunk és nem is szeretjük, ha hosszadalmas írásokkal rabolják az időnket, a szöveg még mindig erős információ közvetítő hatású.
Ha nincs időd tartalmat létrehozni, segíthetünk benne, tájékoztatást az egyéb szolgáltatásoknál találsz.

Kép esetében több lehetőség van. Megvásárolt fotókat csak módjával érdemes használni, többnyire hátterekhez vagy hangulatképekhez alkalmasabbak. Egy weboldal csakis a saját fotóktól lesz egyedi, szerencsére azonban elég fél-profivá válni egy jó fényképezőgéppel és érzékkel. Az internetre viszonylag könnyen készíthető nagy felbontású, részletgazdag kép. Vannak speciális képalapú tartalmak is, mint amilyen egy virtuális lemodellezés, amely képek egybefűzött sorával kelt térbeli érzetet.

A videós tartalom töretlenül terjed és jó oka van. Mindent könnyebb bemutatni egy mozgó képen, nem beszélve a 3D videós illetve a drónokkal készített felvételek lehetőségeiről. Ehhez valamivel kifinomultabb érzék és jóval erősebb felszerelés kell, mint a fényképek készítésénél. Itt már érdemes lehet erre szakosodott szolgáltatást igénybe venni. A videós tartalom hátránya a fájl mérete, mivel még egy tíz másodperces anyag optimalizálva is jóval nagyobb mint egy kép maximális megengedhető mérete. A multimédiás állományokat persze streamelhetjük külső videómegosztón keresztül is, csak ilyenkor számolni kell egy újabb kapcsolattal. A következő generációs mobil adatátviteli hálózatok elterjedésével a lehetőségek természetesen nőni fognak.

Speciális tartalom az adat. Az adatok használatával lehet igazán összetett funkciókat létrehozni. Minél több és pontosabb, annál jobb. Segítségükkel személyre szabható szolgáltatásokat és termékeket kínálhatunk. Adatokat mi is létrehozhatunk, de a legoptimálisabb megoldást csak kívülről jövő adatok kombinálásával lehet elérni, pl.: ügyfelektől, környezetből, külső adatbázisból.